Digital-scrapbooking.nl

Laat je creativiteit de vrije loop...

Alles dat betrekking heeft tot het zelf ontwerpen van digitale scrapkits.
Wow, dat klinkt zeker erg handig!
Er staat dat je van bestaande fonts uit kan gaan en die dan kan veranderen om zelf een alpha te maken voor je eigen layouts of voor kits die je wilt verkopen... maar wat ik me al een tijd afvraag; mag je bestaande lettertypes gebruiken om een alpha te maken wat je daarna verkoopt? Hoe zit dat met copyright enzo? Ik heb dit probleem tot nu toe proberen te omzeilen door alpha helemaal zelf te maken.. maar dat kost een hele hoop tijd:)

Groetjes!
Bij dafont staat het aan de rechterkant aangegeven.
Bij de een staat 'free for personal use' (dus niet voor verkoop) bij de ander staat 'demo' of gewoon 'free'.
Ik let daar wel vaak op. Maar ja, aan de andere kant, als je een alpha maakt, wordt die vaak zodanig bewerkt, dat je bijna niks meer van het origineel ziet. Daarbij zijn er tienduizenden fonts te downloaden op internet en er zijn er zoveel die op elkaar lijken... ;)
Ik heb tot nu toe vaak de letters getekend op papier, ingescand, bewerkt etc, maar dat is nogal omslachtig, dus ik ga het voortaan ook zo proberen! Fijn om even de bevestiging te krijgen!

Doen jullie dat ook vaak met embellishments? Dus van een bestaand plaatje uitgaan en dat bewerken of tekenen/maken jullie die wel helemaal zelf?
Ik pak meestal bestaande plaatjes voor embellishments.
Soms pak ik kleurplaten en bewerk ik die zodanig dat het een embellishment wordt. Kleurplaten hebben vaak een hogere resolutie omdat die vaak uitgeprint worden.
En vectors zijn ook geliefd bij mij.
Sommige dingen maak ik gewoon helemaal zelf, zoals glass buttons, rechte lintjes, alpha's (met behulp van fonts dan) en soms wat losse elementjes. In het eerste blogtrain-kitje dat we hadden, had ik een ijsje zitten die ik zelf van het begin af aan gemaakt heb, daar was ik best trots op toen! :lol:
Eigenlijk maak ik (bijna) geen gebruik van CU-spul.
Ik heb daar ten eerste geen uitdaging aan en ten tweede vind ik het niet origineel.
Ik heb ondertussen een aardige stash aan scrapkitjes opgebouwd, meer dan ik eigenlijk gebruik, haha! :oops: En ik zie veel dezelfde elementjes wel zo vaak terugkomen! Ik vind dat zonde, maar dat is natuurlijk ieder voor zich ;)
En wat die uitdaging betreft: Als een ander zoiets voor elkaar kan krijgen om te maken, dan moet dat mij toch zeker ook wel een keer lukken? :whistle:
Het frustreert me regelmatig dat het mij niet altijd wil lukken, maar als ik zie wat ik in een jaar tijd heb geleerd in het designen, dan mag ik niet klagen! :D
het nadeel can cu spul is idd dat je het vaker tegenkomt.
maar ben gewoon niet goed genoeg met computer om alles zelf te maken,zit er over te denken om een tekentablet te kopen om zelf tekenen.
Nee Marieke, geen illustrator hier ;)
Ik hoor daar idd vaker van, dat designers dat gebruiken.
Ik heb al eens geprobeerd een versie ervan te downloaden, maar kon zo snel even geen goede versie vinden.
Mss moet ik nog maar eens een keer kijken...

Ik ben ook niet goed genoeg om alles zelf te maken hoor Renata, maar hoe meer je oefent, hoe beter je wordt.
Je leert elke keer weer dingetjes erbij. ;)
Ik ga meestal eerst wat insiratie zoeken op internet.. ik heb meestal wel in mn hoofd hoe ik wil dat iets er ongeveer uitziet, maar het helpt wel om een paar voorbeelden te hebben. Maar ik heb dus inderdaad tot nu toe bijna alles zelf gemaakt, gewoon omdat ik zo bang ben om in de knoei te komen met copyright enzo...
Maar ik ga denk ik nu ook wat vaker bestaande plaatjes in ieder geval deels gebruiken, of namaken ofzo, dat is toch wel zo handig!
Illustrator gebruik ik ook (nog) niet.. zou er wel eens voor willen gaan zitten, maar nieuwe dingen leren kost altijd veel tijd natuurlijk en ik besteed die tijd nu eigenlijk liever aan nieuwe producten designen:)
heb ook al eens gedacht gewoon zelf iets op papier tekenen en inscannen maar das ook zo gedoe.
met potlood kan ik aardig tekenen, zeker natekenen, maar op computer is dat weer anders.
voor de volgende blogtrain eens proberen.
en sinterklaas eens lief aankijken voor tekentablet( hmm dat word in de spiegel kijken dus :? )
nieuwe aanwinsten

http://www.sweetshoppedesigns.com/swe[…]

the lillypad sales

Bella Gypsy: First up, your COUPON! bg_nsd will sa[…]

https://i0.wp.com/kellybelldesigns[…]

the digital press sales

Alle Grab Bags bij elkaar: http://shop.thedigital[…]