Digital-scrapbooking.nl

Laat je creativiteit de vrije loop...

Alles dat betrekking heeft tot het zelf ontwerpen van digitale scrapkits.
By Willemijne
Haai!

Ik heb nog eens even nagedacht over wat Annet zei over het downloaden van een freebie vanaf mijn site, en ik denk idd dat het voor mensen een stuk laagdrempeliger is om een directe download te krijgen.

Nu werk ik zelf graag met dropbox, maar hier kan je je aantal downloads niet tellen, en dat vind ik toch wel erg belangrijk!

Vroeg me dus af wat jullie ervaringen zijn met download sites en hoe dit werkt met een teller.

Any thoughts?;)
By Annet
Ik heb zelf Mediafire. Op de site waarop je het beheert kun je in een overzichtje zien hoe vaak iets gedownload is en je kunt bestanden ook met een password beveiligen als je wil.
By Fioontje
Ik gebruik ook mediafire.
Alles overzichtelijk, de mogelijkheid om al je downloads openbaar, verborgen of met een wachtwoord te uploaden, je kan zien hoe vaak er bestanden gedownload worden en (wat ik ook fijn vind als ik zelf dingen download) je kan meerdere downloads tegelijk doen en hoeft niet te wachten op die downloads.
Bij 4shared kan je er maar 1 tegelijk doen en moet je ook nog eens wachten.
Wow, bedankt voor alle reacties!
Ik vond op een forum ergens nog iets over het gebruiken van bit.ly samen met dropbox om toch dropbox te kunnen gebruiken maar ook een download count te hebben. Begreep alleen nog niet helemaal hoe ik dat voor elkaar kon krijgen, maar daar ga ik nog even voor zitten. Voordeel is dan dus idd de directe downloadlink en geen reclame e.d.

Mocht dat niet lukken dan ga ik zeker eens naar mediafire kijken, bedankt voor de tips!
Zit er bij mediafire trouwens een limiet aan de grootte van de zip/rar? Vind het altijd wel handig als iets in 1 keer gedownload kan worden!
Nou, het is dus eigenlijk heel makkelijk:)
Upload je file naar dropbox en kopieer de link. Ga nu naar bitly en maak een account aan. Als je aangemeld bent plak dan de link van dropbox in het veld om een link 'te verkorten'. Gebruik deze link voor je download. Je kan dan in je bitly account zien hoe vaak deze gedownload is! Ik geloof trouwens wel dat het het aantal keer is dat er op de link geklikt is, dus misschien niet iedereen zal uiteindelijk ook downloaden, maar het heeft je een goed idee van het bereik!

Las wel weer ergens anders dat dropbox een limiet heeft voor dataverkeer. Het schijnt 20GB/dag te zijn, maar dat heb ik op dropbox zelf nergens terug kunnen vinden...

Ik ga deze methode komende vrijdag 'officieel' uittesten, want dan heb ik een nieuwe release en valt er ook een freebie te scoren:)
Ok, ik heb na heeel lang zoeken nu ook eindelijk op Dropbox zelf dit limiet gevonden, en het is inderdaad 20GB/dag en maar liefst 200GB/dag voor pro accounts. En omdat je bitly gebruikt kan je ongeveer in de gaten houden hoe hard het gaat... alleen lastig met tijdsverschillen enzo. Maar als je freebie niet te groot is zou het moeten kunnen denk ik:)

Anyway, mochten jullie nog geen dropbox account hebben en van plan zijn er eentje aan te maken, dan zou het fijn zijn als jullie mijn referral link gebruiken... dan krijgen we allebei 500MB extra ruimte:)
http://db.tt/q09XDuCP
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]