Digital-scrapbooking.nl

Laat je creativiteit de vrije loop...

Alles dat betrekking heeft tot het zelf ontwerpen van digitale scrapkits.
By Kelly89
Hoi, ik weet niet of ik dit op de goede plek heb gezet, zo niet dan spijt mij dat.

Ik zag dat jullie bijna allemaal gek zijn op templates en eigenlijk heb ik ze zelf nooit gebruikt (meestal gooi ik ze weg of download ik ze niet eens)
Nu was ik eens door de freebies sectie hier gegaan en heb een aantal templates gedownload.

Nu mijn vraag, hoe gebruik je die eigenlijk?
Ga je ze na maken, gebruik je een gedeelte of gebruik je de hele template?

Stomme vraag misschien ;)

Alvast bedankt.
By Annet
Stomme vragen bestaan niet!

Ik werk altijd gewoon in de template, dus ik werk in het psd bestand en vervang de papers en elementjes daar door papers en elementjes van mijn keus. Maar met regelmaat bewerk ik de templates ook naar mijn eigen smaak: extra foto's invoegen of juist foto's verwijderen. Meer of minder elementjes en papers gebruiken dan wat de template aangeeft. De template spiegelen of roteren. Dat soort dingen.
By renata
Ik gooi de elementjes die designer er in zet eruit en plaatseigen elementjes erin, en soms roteer ik delen, delete wat of voeg wat toe.
je opent gewoon de template en als he bijv een paper wil toevoegen, zet je die boven de layer en klikt op clipping mask en dan word het in die vorm geplaatst
By Annet
Voorbeeldje, deze LO heb ik gisteren gemaakt:
Afbeelding

En dit is de template die ik gebruikt heb:
Afbeelding

Zoals je ziet hem ik hem gedraaid, met wat foto's geschoven en wat dingetjes verwijderd.
By Kelly89
Bedankt voor de antwoorden :D

Ziet er mooi uit dat voorbeeld!

Ik ga het eens proberen!

Enne
@Renata; Handig dat van die clipping mask, had ik zelf nooit opgekomen!
:doh:
@Romanjo: Ik heb hem niet gevonden :oops: maar misschien heb ik niet goed gezocht :mrgreen:
By Sarah
Ik vind templates heerlijk om te gebruiken.
Ik pas ze (zoals Annet) meestal aan, aan mijn eigen behoeften. (dingetjes weglaten, elementjes/foto's/papers etc... toevoegen).
nieuwe aanwinsten

Nog even iets van de wishlist uit de retirement sa[…]