Digital-scrapbooking.nl

Laat je creativiteit de vrije loop...

Tutorials met betrekking tot het zelf designen van je eigen scrapkits en tips & tricks voor scrapbooking.
By renata
kan iemand eens zeggen hoe ik makkelijk een template kan maken.
heb een paar lo's waar ik een template van wil maken zodat ik die eens kan gebruiken als ik een template challenge moet hosten.
ik weet dat een paar van jullie wel eens een template gemaakt hebben dus ik dacht misschien wil iemand me op weg helpen.
By renata
de vorige x heb ik er en gemaakt met losse onderdelen van templtyes die ik heb, maar ja dat mag natuurlijk niet echt van desingers hun onderdelen gebruiken, zijn maar grijze vakken maar ja.
ga het eens proberen als het lukt zien jullie het resultaat
By renata
het was een bestaande lo maar als ik dan color overlay of new fill layer doe, dan krijgt het paper bijv een grijze tint, maar aan de zijkant in mijn layer pallette staat dan de originele kleur nog.
als ik een template download van anderen staat in layerpalette ook die grijze kleur.
of het nu een paper of element is, en de background is locked dus die kon ik niet aanpassen en heb ik een ander paper over geplaatst maar dan staat er nog een background in originele kleur in layerpalette.

hoe los je dat op dan?
By Fioontje
Wat ik altijd doe als ik een template van een bestaande LO maak, is de laag selecteren (van bijv een achtergrond of foto) door crtl ingedrukt te houden en op de laag te klikken die je wilt gebruiken. Daarna maak ik een nieuwe laag: layer - new layer, en selecteer ik de buckettool. Vervolgens een kleur selecteren die je die laag wilt geven en op de selectie klikken.
En zo doe ik dat bij alle lagen die ik wil gebruiken, totdat ik de template heb die ik wil hebben.
Daarna opslaan als PSD, en vaak sla ik ze ook op als TIFF-file.
New Releases.

https://i0.wp.com/www.magicalscra[…]

nieuwe aanwinsten

https://kellybelldesigns.com/store/images[…]