Digital-scrapbooking.nl

Laat je creativiteit de vrije loop...

Tutorials met betrekking tot het zelf designen van je eigen scrapkits en tips & tricks voor scrapbooking.
By Fioontje
Sarah vroeg zich af hoe ik de Quackers! Alpha heb gemaakt. Dus hier een tutorial.

1: Je begint met een tekst of met een alpha. Ik heb voor het gemak alleen de letter A genomen. Je kan de letter in elke gewenste kleur maken. Ik heb de blauwe kleur genomen, zoals in Donald's jasje. Lettergrootte heel groot, 400 in dit geval, met als font BD Cartoon Shout (is op dafont te downloaden).

Afbeelding

2: Nu gaan we een randje om de letter maken. Daarvoor ga je naar Layer - Layer Style - Stroke.

Afbeelding

Hieronder mijn instellingen, maar dat kan je natuurlijk zelf naar smaak maken.

Afbeelding

3: De rand die we net om de letter heen gemaakt hebben, die gaan we nu losmaken van de letter, zodat het een laag apart wordt. Daarvoor ga je met je muisknop in het lagenpallet op het woordje 'Stroke' staan, klik je de rechtermuisknop in en kies je voor 'Create Layer'. Nu verschijnt er een aparte laag voor het gele randje.

Afbeelding

4: Met de gele rand geselecteerd gaan we nu wéér een nieuwe rand maken. Kies weer voor Layer - Layer Style - Stroke en maak de instellingen die jij mooi vindt. Dit waren de mijne:

Afbeelding

Ik heb dezelfde kleur als de letter gepakt, zodat het 1 geheel blijt.

5: Voeg nu alle lagen samen: Layer - Merge Visible.

6: Maak een nieuwe laag aan: Layer - New - Layer...

7: Kies nu voor de Paint Bucket Tool. Je kan deze tool heel simpel selecteren door op de G te drukken op je toetsenbord. Daarna ga je naar de bovenkant in Photoshop en selecteer je 'Pattern'.

Afbeelding

Ik heb een seamless paper pattern gedownload van Jan Dienstknecht.

Afbeelding

Deze kan je *hier* downloaden. Als je deze hebt uitgepakt, kan je deze toevoegen door op het blokje bovenaan te klikken, met de patterns erin (zie screen hierboven), op het pijltje aan de rechterkant te klikken, load patterns te kiezen en je net gedownloade pattern aan te klikken. Zo komt deze in het lijstje erbij te staan.
Ik heb gekozen voor de grijze paper in het pakketje van Jan Dienstknecht. 1 maal op de letter klikken en je krijgt een geheel gevuld vak van het paper pattern te zien:

Afbeelding

8: Ga nu naar je lagenpallet en terwijl je laag met het pattern geselecteerd is, houd je de ctrl-knop ingedrukt en klik je op de laag met de letter. Kies daarna voor select - inverse en druk 1 keer op de delete-knop van je toetsenbord. Je krijgt nu een pattern in de vorm van de letter.
Even op select - deselect klikken en de laag wordt gedeselecteerd.

9: Zet de laag met de pattern op overlay.

Afbeelding

Afbeelding

10: Je ziet dat de kleur niet overeenkomt met de kleur die je gekozen hebt. Dat kan je aanpassen door naar image - adjustments - levels te gaan. Je krijgt nu een curve te zien, met een zwart bergje erin.

Afbeelding

De pijltjes die eronder staan, kan je heen en weer schuiven. Als je de 2 buitenste pijltjes zo schuift dat ze aan het begin en aan het einde van het bergje staan, dan worden de kleuren aangepast naar de originele kleur. In bovenstaande screenshot heb ik ze al goed gezet.

11: Als laatste heb ik een bevel/ emboss erop los gelaten, voor wat meer diepte erin. Ook deze stap is een beetje naar eigen smaak aanpassen. Dit waren mijn instellingen:

Afbeelding

Je ziet dat ik de schaduwkleur heb aangepast, van zwart naar een iets donkerder kleur blauw. Op deze manier maak ik de schaduwen minder hard.

Eindresultaat:

Afbeelding

Nu moet ik er wel bij zeggen dat deze letter wat groffer is dan de alpha die ik gisteren heb gemaakt. Dat komt doordat ik de quackers-alpha op een veld van 3600 pixels heb gemaakt, waardoor de pattern een stuk minder groot/ grof is. De bovenstaande letter is op een veldje van ongeveer 500 pixels gemaakt. Dus hoe groter het werkveld, hoe fijner de pattern wordt ;)

Ik hoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk is geweest... :lol:
New Releases.

https://i0.wp.com/www.magicalscra[…]

nieuwe aanwinsten

https://kellybelldesigns.com/store/images[…]