Graag gedaan he, haha!

Dat is mij ook opgevallen. Er zijn weinig designing-tutorials te vinden.
Ik denk dat veel designers simpelweg hun 'geheimen' niet prijs willen geven.
Wat dat betreft heb ik ook al aardig wat afgegoogled naar tutorials, maar er zijn er weinig van te vinden hoor...
- Ik ben dus begonnen met simpele dingetjes te proberen. Alpha's vind ik nog altijd het makkelijkste om mee te beginnen. Ik ging gewoon naar
www.dafont.com, zocht een leuke font uit, installeerde die en ging gewoon dingetjes proberen.
Nu moet ik wel zeggen dat ik al een aantal jaar met photoshop werk (ik weet niet of jij dat ook al langer doet?) dus dat ging mij wel redelijk af. Gewoon dingetjes proberen. Ik probeerde gaandeweg ook dingetjes na te maken. Niet om het copieren zelf ofzo, maar gewoon om te weten hoe ze bepaalde dingen voor elkaar kregen.
- Ik heb wel wat CU-spul op mijn harde schijf staan, maar die gebruik ik weinig tot nooit. Ik zal vast wel eens 1 of 2 elementjes gebruikt hebben om net even dat ene kitje te completeren ofzo. Maar ik persoonlijk vind CU-spul erg niet-origineel. Dat is puur spul wat een andere designer maakt, jij gaat zitten inkleuren en vervolgens verkoopt als zijnde iets van jezelf. Daarbij is dat voor mij geen uitdaging. Ik wil weten hoe ik
zelf elementjes maak, en hoe andere designers dat soort dingen zelf maken.
- Ik ben nog geen sites tegengekomen die goeie tut's heeft. Tenminste, niet naar mijn zin

Maar ik houd me ook aanbevolen als iemand er wel eentje vindt.
Ik heb wel ooit eens deze site gevonden:
http://digitalscrapbookplace.com/univer ... ials.shtmlIk maak er weinig gebruik van, want de resultaten passen simpelweg niet in mijn stijl. Maar het kan voor iemand anders wel nuttig zijn natuurlijk...
- Euh tips... ja, zoveel mogelijk oefenen! Ik dacht in het begin: "Dat ga ik nooit onder de knie krijgen" maar moet zeggen dat het steeds ietsje beter gaat. Ik krijg nu ook elke keer de vraag wanneer ik met mijn eigen winkeltje begin en of ze alvast een plekje in mijn CT kunnen reserveren, haha!
Verder weet ik dat veel designers spulletjes inscannen en die gebruiken als elementjes. Bloemetjes, lintjes, touwtjes, stukjes papier, bedeltjes, strikjes... dat soort dingen. Ik heb ook al wat dingetjes klaar liggen die ik in wil gaan scannen...
En vectors gebruik ik graag. En veel andere designers ook. Neem bijv. een Britt-ish Designs, die maakt daar vaker gebruik van dan het lijkt, haha

Oh, en veel geduld hebben. Lukt het de eerste keer niet, dan lukt het de volgende keer mss wel. Leg het designen dan even neer, scrap een pagina voor je eigen boek en kijk er de volgende keer dan weer eens naar. Vaak lukt het dan wel, omdat je er dan weer een helder oog op hebt.
En wil niet gelijk teveel in 1 keer. Dus gelijk moeilijke dingen maken, maar begin simpel. Probeer een alpha te maken, of ga eens spelen met patterns en maak op deze manier achtergrondjes.
Zoek ook eens niet op designing tutorials, maar bedenk eens wat je wilt gaan maken. Bijv. je hebt een elementje en die wil je graag in een background paper verwerken als pattern. Zoek dan eens op 'create pattern with photoshop'. Of als je stiksels wil maken, google eens op 'create stitches with photoshop'. Talloze websites te vinden met tut's voor photoshop!

Succes!