Digital-scrapbooking.nl

Laat je creativiteit de vrije loop...

Tutorials met betrekking tot het zelf designen van je eigen scrapkits en tips & tricks voor scrapbooking.
By mayooo
Zo, ik ben inmiddels aan het designen geslagen :D.

Ben weer helemaal into illustrator en bevalt goed. Ik ben nu met een halloween thema bezig, omdat het in oktober straks weer halloween is. Nu zullen jullie vast wel allemaal allang halloween spul hebben (ik zelf ook van freebies erg veel), maar vond ik gewoon leuk om te doen. En jullie mogen het straks gratis hebben als proefversie zeg maar :D.
By mayooo
Oke, help me even alsjeblieft :)

Ik ben dus bezig met mijn halloween dingen, maar ik loop toch een beetje tegen wat dingen aan.
- Texturen op papier, wat gebruiken jullie daarvoor?
Ik heb al wat plaatjes ge-mulitplied en wat brushes gebruikt, maar ik vind het resultaat toch niet altijd geweldig. Of hebben jullie gewoon CU spul om als textuur over je papers te zetten?
- Frames...
Ja ik kan gewoon frames maken van brushes en shapes en dingen inkleuren en embossen en weet ik het, maar wat als je bijvoorbeeld een realistisch houten frame wil ofzo? Wat gebruiken jullie dan? Scan je dan zelf wat in of zijn daar ook sites voor of?
- Bloemen/knopen/strikjes...
Eigenlijk een beetje dezelfde vraag. Ik zit er eigenlijk gewoon niet op te wachten om zelf alles in te scannen, want ik ben niet voor niks digitaal gaan scrappen. Dan zit je straks alsnog met een berg rotzooi wat je allemaal ingescand hebt haha. Ik heb wel een hoop photoshop brushes ook, maar het kleuren daarvan wordt niet erg mooi. Hoe doen jullie dat? (Dus niet degene die je zelf kunt tekenen, dat kan ik wel, maar de realistische dingen).

Het is ook voor jezelf als je me op weg helpt he, want jullie krijgen het straks ;)
Thanks!
By Fioontje
Voor textures gebruik ik altijd texturen die je op internet kan vinden.
Als je via google zoekt op textures en dan op afbeeldingen en die filtert op grote afbeeldingen, kom ik vaak al heel veel tegen. www.plaintextures.com heeft er een hoop op hoge resolutie.
Ik open dan een 3600 x 3600 pixels bestand, geef die een kleur met de bucket tool en gooi dan die texture eroverheen. Daarna zet ik die bij de layers op overlay en ga ik naar image - adjustments - auto levels.
Evt stel ik de opacity (bij de layers) nog wat bij.

Bij frames gebruik ik soms hetzelfde. Maak gebruik van textures, soms gebruik ik een bevel & emboss...

Bloemen, knoopjes en strikjes... Tsja, als je ze realistisch wilt, dan kan je ze toch het beste inscannen voor het meest realistische effect. Je kan wel bloemetjes tekenen met brushes en die inkleuren, texture eroverheen, etc, maar naar mijn gevoel bereik ik dan niet het effect dat ik wilde. Da's voor iedereen anders natuurlijk ;)

Niet lullig bedoeld, maar bedenk wel dat we allemaal nog een beetje in de fase hangen dat we het moeten leren he ;)
Soms weten we het antwoord zelf ook niet (1,2,3...) Ik loop ook nog steeds tegen een hoop dingen aan met designen, het is echt een kunst opzich...
New Releases.

https://i0.wp.com/www.magicalscra[…]

nieuwe aanwinsten

https://kellybelldesigns.com/store/images[…]