Digital-scrapbooking.nl

Laat je creativiteit de vrije loop...

Tutorials met betrekking tot het zelf designen van je eigen scrapkits en tips & tricks voor scrapbooking.
By clautje
Hallo,

Ik ben nieuw hier. Ik scrap al jaren en heb nu voor het eerst zelf een border gemaakt.
Ik heb een psd-file gemaakt en hierin de border ontworpen (12x12 inch). Als ik deze opsla als een png-file is deze heel erg groot (41.000kb). Hoe kan ik ervoor zorgen dat de border van goede kwaliteit blijft maar niet te groot is?

Groetjes,

Claudia
www.tristanvanschie.blogspot.com
www.pinterest.com/clautje
By renata
hoi welkom hier, heb ff op je blog gekeken, staan leuke lo's op.
ik sla eigenlijk nooit iets in png op alleen psd en jpeg, maar er hier vast wel iemand van de desingers die het antwoord weet :)
By Semantje
Waar wil je de border voor gebruiken? Scrap pagina's? ik zou hem gewoon die grote laten dan. Ik verklein mijn elements nooit omdat het altijd ten goede van de kwaliteit gaat.
By clautje
Bedankt voor jullie leuke reacties. Nog een vraag: als jullie dan een kit maken met elementen in welk formaat slaan jullie die elementen dan op, toch ook als PNG-file
By Fioontje
Welkom hier! :)

Als je je border net zo groot wil laten als je achtergronden (12 inch/ 3600 pixels) dan zou ik het gewoon zo laten.
Is je border meer bedoeld als frame voor bijv. foto's, dan zou je evt ook kunnen kijken of je het qua afmetingen ook kan verkleinen.
Maar ik neem aan dat je het zo groot wil laten, dus dan zei het zo ;) Af en toe zitten er nu eenmaal elementjes tussen die wat meer ruimte in beslag nemen dan de rest van je elementjes.

En elementjes sla ik altijd op als PNG (transparante achtergrond) EN als PSD. Als ik nog iets wil wijzigen of veranderen, pak ik gewoon de PSD-file erbij en ik kan er weer vanalles mee ;)
nieuwe aanwinsten

https://gallery.mailchimp.com/2d7ce71[…]